هیوندای ۳۸ مدل خودروی پاک را تا هشت سال آینده به تولید می‌رساند

معاون ارشد شرکت هیوندای، آقای لی کی-سانگ خبر از تولید در مجموع ۳۸ خودرو سبز (خودرو سوخت پاک) توسط گروه هیوندای موتور در طول هشت سال آینده را داد.

طبق گزارش منتشر شده در بلومبرگ آقای کی-سانگ تایید کرده که در طول پنج سال آینده هفت مدل کاملا جدید به خط تولید این خودروساز کره‌ای اضافه خواهد شد. بیشتر این مدل‌های جدید قرار است مجهز به پیشرانه الکتریکی باشند در حالی که دیگر خودرو‌ها شامل هیبرید، پلاگین هیبرید و یا خودروهای هیدروژنی می‌باشند.

از آنجایی که خودروهای برقی به عنوان رکن اساسی در پیشرفت خودروسازی آینده محسوب می‌شود، شرکت در حال حاضر وقت خود را بر روی تحقیقات در مورد سلول‌های سوختی و همچنین باتری‌های الکتریکی رایج گذاشته است. شرکت هیوندای سلول‌های سوختی را راهکار مناسبی برای آینده حمل و نقل می‌داند. با این حال هیوندای در هر دو زمینه فعالیت می‌کند و به قول گفتنی تمام تخم مرغ‌هایش را در یک سبد قرار نمی‌دهد.

آقای کی-سانگ در رابطه با مشخصات فنی این خودروها حرفی به میان نیاورد با این حال این شرکت در حال حاضر برنامه‌های خودر در رابطه با نسخه برقی هیوندای کونا و همچنین جنسیس برقی با برد حرکتی تقریبی ۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ را به نمایش قرار داده است. در مورد سیستم هیدروژنی نیز یک کراس‌اوور جدید با سلول سوختی قرار است برای اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی در خط تولید قرار گیرد.

در گزارشی دیگر از رویترز آقای کی-سانگ گفته است که شرکت هیوندای در حال توسعه پلتفرم کاملا اختصاصی برای خودروهای برقی خود می‌باشد که سال‌ها از راه اندازی آن گذشته است. همچنین افزود که کیا برای سال آینده میلادی کراس‌اوور برقی را وارد حط تولیدش خواهد کرد، (به احتمال زیاد Niro برقی) که با یک بار شارژ قادر به پیمایش مسافتی معادل با ۳۰۰ کیلومتر می‌باشد.

[wp_ulike]