هیوندای نخستین خودروی الکتریکی سوخت سلولی خود را در جهان نمایش می دهد!

برای اولین بار در جهان، نسل بعدی خودروهای الکتریکی با سوخت سلولی کمپانی هیوندای موتورز موفق به تکمیل سفری ۱۹۰ کیلومتری به صورت خودران شده است. تا به حال اتومبیل های خودران تنها در برخی جاده های داخلی و با سرعت محدود ظاهر شده بودند اما این اولین بار است که اتومبیل های خودران چنین مسافت طولانی را با سرعت ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت – سرعت مجاز بزرگراه های کره – طی کرده اند.

پنج خودروی هیوندای این سفر را به پایان رسانده اند. سه خودرو بر پایه نسل بعدی خودروهای الکتریکی با سوخت سلولی یعنی خودروی شاسی بلند نکسو و دو خودروی دیگر نیز اتومبیل های خودران جنسیس مدل G80 بوده اند.

تمامی این خودروها مجهز به تکنولوژی خودران سطح ۴ هستند که بر اساس استاندارد های بین المللی SAE تعریف شده است و تکنولوژی شبکه آنها نیز ۵G است. خودروهای مورد استفاده در این نمایش “خودروهای آینده” نامگذاری شده اند که نمایانگر سه دیدگاه هیوندای برای آینده است؛ استقلال،پیشرفت مداوم،آینده روشن درصنعت خودرو.

نمایش در دوم فوریه در سئول با فشردن کلیدهای Cruise و Set روی فرمان خودروها آغاز شد. اتومبیل ها بلافاصله به حالت خودران درآمده و مسیر ۱۹۰ کیلومتری خود را شروع کردند. با ورود به بزرگراه اتومبیل های خودران هماهنگ با سایر خودروها به جریان عادی ترافیک پیوستند. تغییرات خطوط و مانورهای بسیاری انجام دادند و عوارض جاده ای را با استفاده از سیستم Hi-pass پرداخت کردند.

  • Hi-pass سیستمی در بزرگراه های کره شمالی است که به رانندگان امکان پرداخت عوارض بدون نیاز به توقف خودرو را می دهد.

با توجه به نمایش موفقیت آمیز اتومبیل های خودران هیوندای در نمایشگاه CES اواخر سال گذشته که در لاس وگاس برپا شده بود، این اتومبیل ها دارای تعدادی از فناوری های پیشرفته هستند که آنها را قادر به تشخیص دقیق تر خودروهای اطراف می کند و می توانند تصمیم گیری بهتری در تقاطع ها و جاده های فرعی داشته باشند، با محاسبه دقیق محل و عرض باجه پرداخت عوارض از آن عبور کنند، و با استفاده از سنسورهای بیرونی تعبیه شده برای مواقعی که سیگنال GPS دچار مشکل شد مانند عبور از تونل های زیرزمینی طولانی؛ بصورت مجزا به مکان دقیق هر خودرو روی نقشه دسترسی داشته باشند.

هیوندای تعداد قابل توجهی از تست های رانندگی به طول هزاران کیلومتر در بزرگراه ها را مدیریت می کند که آنها را قادر به جمع آوری داده های فراوانی کرده که به افزایش کارآیی اتومبیل های خودران کمک می کند.

جینوو لی رئیس مرکز تکنولوژی ایمنی هوشمند گروه هیوندای موتور در این باره می گوید: “فلسفه ی هیوندای برای توسعه تکنولوژی اتومبیل های خودران، ارائه بالاترین سطح ایمنی در ترکیب با بالاترین استاندارد آسودگی است که مشتریان از ما انتظار دارند.”

بخش های داخلی و خارجی اتومبیل های خودرانی که در این نمایش از آنها استفاده کردند، کاملا شبیه سایر مدل های تولید انبوه هیوندای هستند اما با دوربین های متعدد و LIDAR مجهز شده اند.

  • LIDAR یک سیستم تشخیصی است که بر اساس رادار کار می کند ولی از نور لیزر در آن استفاده شده است.

افزودن تعداد اندکی سنسور به وسایل نقلیه با تولید انبوه باعث تحقق تکنولوژی رانندگی خودکار می شود و شرکت را یک گام دیگر به تجاری سازی تکنولوژی خودران نزدیک می کند.

رانندگی خودکار حجم زیادی از داده ها را پردازش می کند که به توان بالایی احتیاج دارد. مدل الکتریکی سوخت سلولی قادر به تولید الکتریسیته از طریق  واکنش بین هیدروژن و اکسیژن در مخزن سوخت سلولی می باشد و باعث می شود که این مدل انتخاب مناسبی برای این تست باشد.

 

 

برای تماشای ویدئوی این تست اینجا کلیک کنید.

 

[wp_ulike]