رونمایی از Essentia جدیدترین خودروی مفهومی جنسیس

جنسیس از پیشرفته ترین خودروی مفهومی خود با نام Essentia در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک پرده برداری کرد. این خودروی مفهومی تمام الکتریکی و با کارایی بالا، طراحی مدل Athletic Elegance را بهبود بخشیده و تفسیری جدید از آن را بیان کرده است. در عین حال تصویری از آینده ی تکنولوژی و کارآیی محصولات جنسیس را نیز ارائه داده است.

مانفرد فیتز جرالد، رئیس جهانی برند جنسیس درباره این محصول گفت:

ما از تعهدات خود به عنوان یکی از تولید کنندگان خودروهای لوکس به منظور ساخت لوازم دلخواه، جلوه های پر شور و الهام گرفته شده با تاکید بر فرهنگ آگاهی داریم، در حالی که انتظارات مشتریان در قبال تکنولوژی و ارتباطات را نیز برآورده می کنیم. این تمام چیزی ست که خودروی مفهومی جنسیس Essentia به آن می پردازد.

Essentia اولین خودرو با باطری الکتریکی این برند است و از ویژگی هایی مانند سیلندر فیبر کربنی سبک وزن، نیروی الکتریکی چندموتوره بسیار قوی و طراحی داخلی چشم نواز برخوردار است.

  Essentia نخستین طراحی مفهومی جنسیس برای یک خودروی GT است و وضعیت کنونی را به عنوان آخرین خودروی به نمایش درآمده با طراحی و مهندسی جنسیس به چالش می کشد. بعنوان یک خودروی توانمند، چشمگیر و اسپرت که برای مقابله با پیچیدگی های شیوه زندگی مدرن طراحی شده است، Essentia آسایش، وضوح و زیبایی را به ارمغان می آورد.

بخش خارجی

در طول طراحی، فلسفه Athletic Elegance نقش برجسته ای داشت؛ تلفیق قدرت و ظرافت به وسیله ی هنر!

Essentia الهام گرفته شده از Gran Turismo ست، با سقفی بلند و کابینی که مانند بال های هواپیما به سمت عقب کشیده شده است. بدنه ی فیبر کربنی خودرو به رنگ خیال انگیز خاکستری براق، عمدا پایین تر و نزدیک به سطح زمین قرار گرفته است تا حتی سایه تاریک آن هم به صورت برازنده ای قابل تشخیص باشد.

مدیر طراحی جنسیس، دانکر ولک می گوید: جستجو برای تناسب های حرکتی با جریان های پیشرفته ایرودینامیکی مقایسه شده اند تا ترکیب بی نظیری از زیبایی و عملکرد را به نمایش بگذارند. Essentia عناصر ژنتیکی طراحی جنسیس را مجسم می کند.

نمای جلویی خودرو معرف تحولی در جلو پنجره جنسیس می باشد که نمایانگر کارآیی و ایرودینامیک است. قسمت جلویی خودرو و موتور پیشرفته آن از طریق درب موتور شفاف قابل رویت است. ورودی های قرار گرفته در طرفین جلو پنجره جریان هوا را در بخش های کناری جلوی خودرو بهبود می بخشند.

بدون در نظر گرفتن جلو پنجره، چراغ های چهارتایی نیز امضای جنسیس هستند که در خودروی مفهومی GV80 برای اولین بار رونمایی شدند و اکنون با تکنولوژی نوری لیزری در دسترس هستند و چراغ های جلوی قرمز رنگ و بسیار باریک از این نوع در بدنه Essentia مورد استفاده قرار گرفته اند.

خروجی های هوا دقیقا پشت چرخ های جلو قرار دارند و باعث کاهش فشار و کشیدگی آنها می شوند.

نمای کناری Essentia روی خطی نمادین استوار شده که ساختاری بصری را به بدنه ارائه می کند و همچنین به طول کلی آن می افزاید. این خط در امتداد خط شانه Essentia تا آرک های عضلانی چرخ عقب کشیده شده است.

درهای پروانه ای امکان ورود و خروج آسان و ظریف را فراهم می کند. برای باز کردن و بستن درب ها سنسورهایی در خودرو تعبیه شده اند که کنترل اثر انگشت ها و شناسایی بیومتریک صورت را بر عهده دارند.

از یک دیفیوزر عقب شیک که توسط فیبر کربن احاطه شده است، به صورت هوشمندانه ای به عنوان راه حلی برای تهویه آرک چرخ های عقب استفاده شده است.

بخش داخلی

تئوری طراحی کابین Essentia  به حداکثر رساندن ارتباط بین راننده و خودرو است. ساده کردن و تمرکز بیشتر روی زیبایی جزئیات اجرا شده همراه با توازن، شفافیت و ظرافت کابین خودرو در کنار هم کمی پیچیده بود.

دانکر ولک می گوید:  اصالت در روند طراحی خلاقانه داخل خودرو نیز حکم فرماست؛ پوششی که سرنشینان با سطح آن در تماس هستند، اما ارتباط بین ساختار داخلی و بدنه ی بیرونی کمتر حالت سنتی دارد. ما هر دو را با تکنولوژی G-Matrix که به صورت پویا اجازه ی روشنایی و تهویه جریان هوای داخلی را می دهد، به یکدیگر متصل نموده ایم. این نشان دهنده ی طراحی فوق العاده زیبای این خودرو میباشد و پروسه ی طولانی، بدون انعطاف و پر هزینه ی تجهیزات را مرتفع می سازند.

بخش داخلی Essentia  از آلیاژی استفاده می کند که از ترکیب رنگ های کلاسیک و رنگ های روز تاثیر گرفته است. صندلی هایی با روکش چرمی به رنگ کنیاک و دوخت مورب، راننده و سرنشینان را در کابینی واقعا به روز قرار می دهد. کنسول وسط باریکی که با چرم آبی رنگ آکسفورد پوشیده شده، کابین را به دو بخش تقسیم می کند. قفل کمربند های ایمنی جلو و عقب ضمن طراحی غیر معمول خود، ترکیبی از مروارید/آلومینیوم و آلومینیوم جلا داده شده است. دکور فیبر کربن طبق عنصری تکنیکی و اسپرت را با طراحی بصری سه بعدی که از آخرین تکنولوژی لایه بندی قطعات کربن به دست آمده است را به جزئیات داخلی اضافه می کند.

پیش روی راننده یک صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی با قاب مشکی پیانویی قرار گرفته است و اطلاعاتی که در آن نمایش داده می شود تنها شامل اطلاعات ضروری برای رانندگی ست. صفحه نمایش توسط یک کنترلر مرکزی که شبیه به جواهر است، به کار گرفته می شود و تجربه ی اغنا کننده ای را برای راننده و سرنشین جلو به ارمغان می آورد.

صندلی های عقب که از طریق درب های پروانه ایEssentia   در دسترس قرار می گیرند با پوششی یکدست از مخمل آبی آکسفورد پوشیده شده اند. در راستای خط مشئ Essentia   به عنوان خودرویی برای سفر، پشت صندلی های عقب بخشی به عنوان صندوق در نظر گرفته شده که مقدار زیادی بار برای یک سفر آخر هفته را در خود جای می دهد.

سیستم برق رسانی

در بخش زیرین بدنه فیبر کربنی Essentia مدرن ترین و جدیدترین پک باطری با ظرفیت بالا و موتورهای الکتریکی قرار گرفته اند که تجربه رانندگی نیرومند و بی پروا را امکان پذیر می سازند. نیروی محرکه ی الکتریکی به جنسیس امکان تعریف مجدد طراحی کلاسیک GT با درب موتوری شفاف که بسیار پایین قرار گرفته و بصورت یکپارچه تا شیشه ی جلو و سقف حبابی Essentia امتداد پیدا می کند را می دهد. پک باطری در مرکز محفظه ای به شکل I ، دقیقا مخالف قسمت زیرین سرنشینان، قرار گرفته است. این امر به Essentia امکان می دهد تا سقف ۵۰ اینچی بسیار کم ارتفاع و جادار در کنار اتاقی به سبک GT داشته باشد. زمان ۰ تا ۶۰ Essentia 3 ثانیه تخمین زده شده است که سطح عملکرد خودروهای اسپرت را به قلمروی کوپه های لوکس الکتریکی می آورد.

ارتباطات

Essentia طراحی شده است که به طور کامل به دنیای اطراف خود متصل باشد و به سرنشینان خود امکان رهایی مجازی را می دهد. تکنولوژی به کار گرفته شده در Essentia توجه خود را به ارتباط بین خودرو و محیط اطراف منعطف کرده و در آینده ای نزدیک فراتر از استاندارد های صنعتی خواهد رفت. برای لحظاتی که دانستن اتفاقات پیش رو حیاتی ست، Essentia به ویژگی های پیشرفته ای نظیر تکنولوژی خودرو به زیرساخت ها و خودرو به خودرو مجهز شده است. Essentia می تواند در لحظه راننده را از شرایط جاده ای مطلع سازد و به پیشگیری از حوادث و ترافیک کمک کند. علاوه بر این Essentia به جای اینکه به سادگی سریع ترین و موثر ترین مسیر را ارائه کند، از هوش مصنوعی خودرو برای معرفی مسیر ها با توجه به روحیات راننده استفاده می کند. زمانی که مسیر انتخاب شد، Essentia به طور خودکار آن را به اولویت های شخص راننده اضافه می کند. از موقعیت صندلی تا عملکرد نیروی محرکه، از ذائقه شنیداری سیستم موسیقی تا هندلینگ، لذت سفر به هماهنگی با تکنولوژی می ارزد.

Essentia همچنین با لوازم و خانه های هوشمند نیز ادغام شده و بر اساس موقعیت توصیه هایی شخصی ارائه می دهد. این سیستم کاملا قابل تنظیم است و همچنین Essentia را قادر می سازد تا با سیستم خانه هوشمند راننده به طور یکپارچه ارتباط برقرار کنند تا برنامه های HVAC را  تنظیم کند، چراغ ها را روشن کند، اجازه ی تحویل بسته ها را بدهد، و به طور خودکار فشار کارهای معمولی را حذف کند.

همچنین نقشی حیاتی در قابلیت های فنی Essentia دارد. سیستم تشخیص صدا و نسل بعدی کمک راننده ی هوشمند اجازه ی گفتگوی دوطرفه و کنترل کامل خودرو از طریق فرمان صوتی، و نیز تجزیه و تحلیل حرکات شخصی راننده و تعیین حالات او را می دهد. Essentia می تواند در حال حرکت پرداخت ها را از طریق صفحه نمایش مرکزی انجام دهد و پرداخت های الکترونیک را در هر شرایطی امکان پذیر سازد.

[wp_ulike]