نتایج تست تصادف جنسیس G80

سدان لوکس جنسیس G80 Sport 2018 موفق به کسب رتبه ی ایمنی پنج ستاره شده است که بالاترین امتیاز ممکن از سوی اداره ی ایمنی ترافیک بزرگراه ها می باشد. این امتیاز به وسیله مجموعه آزمون هایی از جمله عملکرد خودرو در بخش جلویی و کناره ها در هنگام ضربه های شدید و استحکام خودرو در زمان تصادفات، به دست آمده است.

کسب این افتخار بزرگ در ایمنی کلی خودرو، برای برند تجاری جنسیس که با حریف های قدرتمندی در بازار سدان های لوکس متوسط رقابت می کند، خبر بسیار خوبی است. این مدل از جنسیس که با قیمت اولیه ۵۶.۲۴۵ عرضه می شود با خودروهایی مانند آئودی A6 ، BMW سری ۵، لکسوز GS 350 و مرسدس بنز کلاس E به رقابت می پردازد.

در میان این رقبا آئودی و مرسدس بنز موفق به دریافت رتبه ایمنی کلی پنج ستاره برای تمامی یا اکثر مدل هایشان شده اند در حالی که سری ۵ و GS 350 در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت این مقام نشده اند.

G80 Sport مدلی جدید برای سال ۲۰۱۸ است. در محدوده متوسط این خودرو دارای ۳۶۵ اسب بخار قدرت، موتور ۳.۳ لیتر توربو دوگانه ورژن ۶ و هشت دنده اتوماتیک است. همچنین مانند مدل های پیشین خریداران می توانند بین گزینه های تمام چرخ یا چرخ های عقب یکی را انتخاب کنند.

تجهیزات ایمنی استاندارد در G80 Sport شامل دوربین دنده عقب، همیار راندن بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار تردد از جلو و عقب، کنترل کننده های نقاط کور، هشدار عدم تمرکز راننده، ترمز اتوماتیک اضطراری با تشخیص عابرین پیاده، کنترل کروز تطبیقی و تنظیم پرتو نور چراغ ها است.

قبل از اینکه مدل اسپرت رتبه پنج ستاره را در آزمون های تصادف NHTSA به دست آورد، مدل های معمول ۲۰۱۷ و G80 2018 رتبه برتر ایمنی را از موسسه بیمه برای امنیت بزرگراه ها دریافت کرده بودند.

IIHS علاوه بر آزمون های تصادفی که مانند NHTSA برگزار می کند، به مقایسه ی عملکرد خودرو در زمان ضربه خوردن از قسمت جلوی اتومبیل می پردازد. این آزمون ها در حقیقت نتایج زمان برخورد خودرو به تیرهای چراغ برق یا برخورد با گوشه ی بدنه ی خودروی دیگر را شبیه سازی می کنند. با وارد کردن شدید ضربه در مقیاس کوچک تر به بخش جلویی خودرو، این آزمون ها بسیار سخت تر می شوند و می توانند نقایص جدی یک خودرو را که ممکن است در تست سنتی تصادف از قسمت جلویی تحسین برانگیز عمل کرده باشد را به نمایش بگذارند.

 

برای دانلود فایل PDF نتایج حاصل از تست کلیک کنید.

[wp_ulike]