سیستم کنترل هوشمند چراغ جلو

۱

سیستم هوشمند کنترل چراغ جلو از یک دوربین فیلمبرداری برای اندازه گیری نور محیطی و نیز تخمین فاصله از خودروهای جلویی و ترافیک پیش رو استفاده می کند. از این اطلاعات برای پیاده سازی انواع عملکرهای نوری استفاده می شود.

روشنایی بهینه و دید اصلاح شده باعث می شود رانندگی در شب بسیار امن تر و راحت تر باشد. از طرف دیگر کنترل هوشمند چراغ جلو افزایش زاویه دید راننده را بدون کور کردن دید سایر رانندگان انجام می دهد.

عملکردهای نوری

عملکرد فعالسازی نور پایین می تواند به صورت اتوماتیک و با توجه به شرایط نوری فعلی چراغ های نور پایین را فعال و غیرفعال کند.

کنترل کننده نور بالا میدان دید راننده را به صورت خودکار و با به دست گرفتن توابع روشن/خاموش کردن نور بالای خودرو در شب از طریق بررسی ترافیک بهبود می بخشد.

با استفاده از داده های ویدئویی، بُرد چراغ های نور پایین و نور بالا نیز می توانند به طور خودکار تنظیم شوند. کنترل تطبیقی نور بالا علاوه بر مدیریت بُرد یا تعیین پخش پرتو نور، همچنین وسعت نور را با توجه به شرایط ترافیکی تعیین می کند.

این کار می تواند پیچ و خم های مسیر پیش رو را نمایان تر کند یا پرتوی نوری وسیع تری ارائه دهد که به طور موثری کناره های جاده در فضاهای شهری را روشن می کند و در آخر به راننده کمک می کند تا موقعیت هر موجود زنده ای که پتانسیل آسیب پذیری داشته باشد را بدرستی تشخیص دهد.

کنترل متوالی نور بالا، به راننده این امکان را می دهد که آن را بطور مداوم روشن نگه دارد بدون اینکه مزاحمتی برای سایر خودروها ایجاد شود.

سیستم از چراغ جلوهایی که حول محوری چرخان به صورت عمودی و افقی سوار شده اند یا چراغ های تمام LED که توزیع همه ی نور آن ها با بخش بندی کردنشان کنترل می شود، استفاده می کند. در نتیجه افرادی که در جاده هستند و می توان باعث حواس پرتی شان شد، در معرض پرتو نور قرار نمی گیرند در حالی که ما بقی ناحیه توسط نور بالای بهینه روشن شده است.

در واقع پخش نور بالا برای رانندگان سمت مخالف تقریبا بدون تغییر باقی می ماند در حالی که وسعت دید راننده به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.

مزایای سیستم برای راننده

  • تضمین نور مطلوب در جاده
  • افزایش محدوده دید راننده
  • مزاحمت کمتر برای رانندگان جهت مخالف و همچنین خودروهای پیش رو
  • فراهم آوردن تجربه رانندگی راحت تر و امن تر در شب

[wp_ulike]