سیستم ترمز اضطراری پیش بینی کننده

حتی یک لحظه بی توجهی در هنگام رانندگی می تواند عواقب جدی داشته باشد. سازندگان خودرو برای کاهش ریسک تصادفاتی که از عقب اتفاق می افتند یا کاهش عواقب ناشی از آن ها سیستم ترمز اضطراری پیش بینی کننده را توسعه داده اند. سیستم از زمانی که خودرو روشن می شود شروع به فعالیت کرده و به راننده در هر زمانی چه روز و چه شب و با هر سرعتی کمک می کند. با این وجود، راننده همچنان مسئولیت توجه و رانندگی با دقت در همه ی زمان ها را دارد.

با سیستم ترمز اضطراری پیش بینی کننده، می توان تا نزدیک به ۷۲% از تمامی برخوردهای از عقب و همراه با تلفات که در سرعت های بالای ۳۰ کیلومتر بر ساعت اتفاق می افتند، جلوگیری کرد.

تا دو سوم از تمام تصادفات از عقب با صدمات جانی و خسارت مالی که در سرعت های تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت روی می دهند را می توان با این سیستم پیش گیری نمود.

سیستم ترمز اضطراری پیش بینی کننده در سرعت های بالای ۳۰ کیلومتر بر ساعت

اگر سیستم تشخیص دهد که در سرعت های بالای ۳۰ کیلومتر بر ساعت فاصله تا خودروی پیش رو در حال کاهش یافتن است، سیستم ترمز را برای ترمز اضطراری احتمالی آماده می کند. در صورتی که راننده عکس العملی در موقعیت پرخطر از خود نشان ندهد، سیستم از طریق ارسال یک هشدار صوتی و یا تصویری و به دنبال آن ترمزی ناگهانی و کوچک اما قابل توجه او را آگاه می کند. سپس سیستم ،شروع به ترمز های مقطعی می کند تا سرعت خودرو را کاهش داده و زمان مناسبی برای عکس العمل نشان دادن به راننده بدهد. به محض اینکه راننده پدال ترمز را فشار دهد، سیستم پشتیبانی ترمز را فعال می کند.

برای این منظور، سیستم به طور مداوم میزان کاهش سرعت مورد نیاز برای جلوگیری از تصادف را محاسبه می کند. چنانچه سیستم تشخیص دهد که راننده نیروی کافی برای ترمز را اعمال نمی کند، خود فشار لازم را در ترمز افزایش می دهدتا به سطح مورد نیاز برسد و راننده بتواند خودرو را قبل از اینکه تصادفی اتفاق بیفتد، نگه دارد.

اگر راننده نتواند عکس العمل مناسبی در مقابل ریسک حتمی تصادف از خود نشان دهد و ترمز اضطراری پیش بینی کننده تشخیص دهد که تصادف از عقب غیر قابل اجتناب است، می تواند در تعامل با یک دوربین ویدئویی به صورت کاملا خودکار ترمز بگیرد.

در نتیجه،پیش از آنکه تصادف رخ  دهد، سرعت خودرو به صورت قابل توجهی کاهش یافته و از شدت ضربه برای مسافران هر دو وسیله نقلیه کاسته شده است.

سیستم ترمز اضطراری پیش بینی کننده در سرعت های زیر ۳۰ کیلومتر بر ساعت

اگر سیستم تشخیص دهد که در سرعت های زیر ۳۰ کیلومتر بر ساعت فاصله تا خودروی در حال حرکت یا خودروی پارک شده ی پیش رو در حال کاهش یافتن است، سیستم ترمز را برای ترمز اضطراری احتمالی آماده می کند. اگر راننده عکس العمل مناسبی از خود نشان ندهد، سیستم می تواند به صورت خودکار برای جلوگیری از برخورد به طور کامل ترمز بگیرد. چنانچه تصادف از عقب اجتناب ناپذیر باشد، این اقدام می تواند شدت برخورد را به حداقل برساند و ریسک آسیب به سرنشینان دو خودرو را کاهش دهد.

مزایای سیستم برای راننده

  • عکس العمل سریع تر راننده در موقعیت های بحرانی
  • بهترین حامی راننده در کاهش تصادفات
  • کاهش خطر جراحات و تلفات در تصادفات اجتناب ناپذیر

[wp_ulike]