سیستم چند دوربینه به همراه ویدئو

در طول سال ها خودروها عریض تر و کشیده تر شده اند اما تغییری در گاراژها و فضاهای پارک ایجاد نشده است. با توجه این موضوع، جای تعجب نیست که پارک کردن خودرو یکی از فعالیت هایی ست که احتمال بروز تصادف در آن بالاست. هنگامی که در محل پارک کردن خودرو حتی یک سانتی متر فضا نیز به حساب می آید، “دیدن” بیشتر از شنیدن کارآمد است. سیستم چند دوربینه دیدی کلی از هر آنچه که پیرامون خودرو در حال وقوع است به راننده می دهد.

امکان تغیر حالت بین زوایای دید متفاوت، باعث می شود تا دقیق تر در میان خطوط، جدول ها و دیوارها جای گیری کرده و پارک کردن راحت تر شود. از طریق جهت گیری بهتر و دید کامل نسبت به سرتاسر محیط اطراف خودرو از جمله موانع و دیواره ها می توان مانور های امن تری انجام داد.

قائده ی عملکرد سیستم چند دوربینه

سیستم دوربین چند منظوره شامل چهار دوربین است. یک دوربین در جهت رو به رو و دیگری به سمت عقب است در حالی که دوربین های کناری در آیینه های بغل که دیدی رو به عقب دارند ادغام گشته اند. با دیافراگمی ۱۹۰ درجه ای، آن ها کل محیط اطراف خودرو را در بر می گیرند. سیستم شامل یک ECU نیز می باشد که تصویر همه ی دوربین ها را برای تشکبل یک نمای ۳۶۰ درجه با هم ترکیب می کند و در صورت لزوم آن را با اطلاعات مسافتی که از سنسورهای اولتراسونیک می گیرد، همراه می کند.

با استفاده از این اطلاعات سیستم یک قاب سه بعدی پویا پیرامون مدل خودروی مجازی ایجاد می کند که شکل آن برای مطابقت با محیط های تغییر یافته تنظیم شده است. سیستم تصاویر لحظه ای را از دوربین ها دریافت کرده و روی این قاب پیاده سازی می کند. در مقایسه با سیستم های دو بعدی، در این مدل اشیاء اطراف بسیار واقعی تر به نظر می رسند.

یکی از ویژگی های تکنیکی سیستم چند دوربینه اتصال تصاویر آنی دوربین ها به صورت یکپارچه و بدون لرزش و خطا است. بسته به نمای دید انتخاب شده، سیستم به شکل داینامیک مرز بین تصاویر را تنظیم می کند. نتیجه ی حاصل تصویری یکدست و بدون چهارچوب های گیج کننده یا روی هم افتادن تصاویر است و دید اشیا همیشه در بهترین حالت است.

سیستم چند دوربینه با فراهم کردن امکان دید دقیق از محیط اطراف خودرو، رانندگان را قادر می سازد تا به راحتی و با امنیت بیشتری مانورها و پارک خودرو را انجام دهند. سیستم از تکنولوژی تصویرسازی سه بعدی که در ساخت و نمایش فیلم های بسیار  واقع گرایانه ی هالیوودی نیز از آن بهره می برند، استفاده می کند.

مزایای سیستم برای راننده

    • پارک دقیق تر با دید گسترده نسبت به اطراف خودرو  شامل موانع و خطوط راهنمایی
    • ایجاد زاویه قرارگیری بهتر در میان خطوط، جداول و دیواره ها با استفاده از دید مجازی
    • کمک به جلوگیری از برخورد و کاهش استرس پارک کردن

[wp_ulike]