نکات مهم در خصوص نگهداری خودرو در فصول سرد سال

۱
مطمئنا در ابتدای هر فصل سال بایستی تمهیدات لازم را به جهت نگهداری صحیح از خودروی صورت دهیم در همین راستا امروز قصد داریم به نکات مهم در خصوص مراقبت‌های لازم در فصل زمستان بپردازیم.

مهم‌ترین نکته در ابتدای فصل سرما محافظت از سیستم خنک کاری و سیال موجود در آن است، در ادامه به بیان مهمترین نکات خواهیم پرداخت:

بهره‌بردن از ضدیخ در رادیاتور از نکات مهم می‌باشد، لذا به جهت بالابردن کارایی وسیله‌ی نقلیه لازم است که مایع موجود در رادیاتور را ۲ سال یک‌بار تعویض نمایید، پس لازم است که محتویات رادیاتور خود را در صورت کهنه بودن تعویض نمایید، لازم به ذکر است که برای آب‌وهوای ایران درصد ریختن ضد‌یخ ۳۰ الی ۵۰ درصد می باشد.
نکته بعدی این است که نگاهی به تیغه برف‌پاک‌کن بیندازید و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید.
حالا نوبت به بررسی سیستم برقی است. (به خصوص گرم‌کن شیشه ها و فن‌های دمنده گرما)
لازم است که برخی وسایل را به جهت آمادگی حداکثری با سرما در خودروی خود قرار دهید که این وسایل شامل:کابل‌های اتصالی، کاردک، بیلچه، پارو، پتو، چراغ قوه، لباس‌های گرم، پوتین، آب و خوردنی‌های فاسد‌نشدنی می‌باشد.
نکته دیگر تعویض صافی بنزین می‌باشد، اگر این کار را تا‌به‌حال انجام نداده‌اید حالا وقتش است.، راستی شستن انژکتور را فراموش نکنید.
بررسی میزان شارژ باتری و سلامت باتری خودرو نکته مهم دیگر قابل بررسی می باشد، چرا که باتری در صورت ضعیف بودن در سرما کار دست شما خواهد داد.
روغن موتور مناسب فصل سرد سال نکته مهم دیگر می باشد.
عملکرد دینام خودروی را مورد بررسی دقیق قرار دهید.
زنجیر چرخ از مهم‌ترین وسایل در خودروی در فصل سرد سال می‌باشد.
در خصوص سوخت خودروی این نکته را فراموش نکنید که بهتر است مقدار سوخت در باک خودروی از نصف کمتر نشود. (این امر باعث می‌شود که رطوبت در باک خودروی جمع نشود و بدین ترتیب از یخ زدگی احتمالی جلوگیری خواهد شد.)
فراموش نکنید که استفاده نکردن از کولر باعث رسوب گاز آن می شود و در نتیجه از بین رفتن کارایی آن را حاصل می‌شود، بدین جهت در زمان بیکاری کمی کولر خودروی را روشن کنید تا این اتفاق رخ ندهد، البته در خودروهایی که تهویه مطبوع دارند این امر به شکل خودکار انجام می گیرد.
خودروی خود را در صورتی که در فضای آزاد قرار دارد بیش از یک شبانه روز خاموش نگاه ندارید، فراموش نکنید که روشن کردن خودرو و فشار دادن پدال گاز یک امر اشتباه می‌باشد، لذا برای گرم کردن خودرو، آن را روشن کرده و به آرامی کمی خودروی را با دنده سنگین حرکت دهید، سپس سرعت را به مرور بالا ببرید تا وضعیت موتور به شکل عادی برسد و خودروی گرم شود، این امر سه مزیت را به دنبال دارد. (۱-در روش ایستاده آلودگی هوا بیشتری به وجود می‌آید.۲-انتقال دما در روش دوم بهتر به بخش‌های مختلف موتور صورت می پذیرد.۳-در روش مذکور در کنار موتور، گیربکس و سیستم انتقال نیرو هم گرم می شوند.)

 

 
[wp_ulike]