تکنولوژی حسگر اثر انگشت در هیوندای سانتافه

به تازگی کمپانی هیوندای از فناوری رونمایی کرده که گفته می شود اولین تکنولوژی اثر انگشت هوشمند در جهان است که به رانندگان این امکان را می دهد تا علاوه بر باز کردن قفل درب ها بتوانند خودرو را نیز روشن کنند. این خودروساز کره ای در نظر دارد تا ابتدا فناوری خود را در New Santa Fe SUV  به کار ببرد و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به بازارهای انتخاب شده عرضه کند.

برای باز کردن درب ها بوسیله ی این تکنولوژی، کافیست راننده انگشت خود را بر حسگری که روی دستگیره ی خودرو تعبیه شده است، قرار دهد. اطلاعات اثر انگشت به صورت رمزگذاری شده برای احراز هویت به واحد کنترل اثر انگشت در داخل خودرو ارسال می شود. همچنین راننده می تواند به آسانی و با لمس کردن دکمه استارت که آن هم به حسگر پویش اثر انگشت مجهز شده، خودرو را روشن کند.

این فناوری یک محیط رانندگی سفارشی نیز فراهم میکند. بدین صورت که اطلاعاتی مانند موقعیت صندلی، تنظیمات مربوط به زاویه آینه های بغل و … را با اثر انگشت های ذخیره شده در حافظه مطابقت داده و تنظیمات هر کاربر را برای او انجام می دهد.

آلبرت بیرمن، رئیس و مدیر بخش تحقیقات و توسعه هیوندای موتورز گفته است: در آینده قصد داریم کاربرد های این تکنولوژی را توسعه داده و از آن برای تنظیم درجه حرارت، موقعیت فرمان و ویژگی های بسیار دیگری که به ترجیحات راننده بستگی دارد، استفاده کنیم. در نهایت تجربه رانندگی با کیفیتی را به همه مشتریان هیوندای هدیه می کنیم.

این شرکت همچنین مسائل امنیتی مربوط به فناوری اثرانگشت هوشمند را مورد توجه قرار داده است. با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی به طور موثری از جعل اثر انگشت جلوگیری می کند. احتمال خطای یک به ۵۰۰۰ این حسگر باعث شده تا حداقل پنج برابر موثرتر از کلید های معمولی و هوشمند باشد. علاوه بر این، از طریق سیستم یادگیری اثر انگشت بلادرنگ که توسط سیستم آپدیت پویا پشتیبانی میشود، فناوری می تواند به طور مداوم موفقیت خود را بهبود ببخشد.

تکنولوژی اثر انگشت در حال حاضر تنها در کشور چین ارائه شده اما اگر آنگونه که پیش بینی شده است موفق باشد و تقاضای مصرف کنندگان نیز افزایش یابد، می توان انتظار داشت که در بازارهای دیگر نیز عرضه شود.

[wp_ulike]