کیا تلوراید ۲۰۲۰

پس از چند سال تبلیغات گسترده درباره ایده ی خودروی سایز بزرگ سه ردیفه شاسی بلند، کیا بالاخره از خودروی تلوراید ۲۰۲۰  در نمایشگاه Detroit Auto Show رونمایی کرد. به عنوان بزرگترین خودرویی که کیا تا به امروز معرفی کرده است، تلوراید طراحی بیرونی و داخلی کاملا آمریکایی دارد.

تلوراید ۲۰۲۰ توسط استودیوی کیا در کالیفرنیا طراحی شده و برای فروش در آمریکای شمالی، در ایالت جورجیا ساخته می شود. این اولین بار است که کیا خودرویی را به طور خاص برای بازار آمریکا طراحی کرده است.

نیروی محرکه ی تلوراید جدید موتور ۳.۸ لیتری V6 با ۲۹۱ اسب بخار قدرت است و توربین ۲۶۲ پوندی دارد. همچنین به گیربکس ۸ سرعته مجهز شده است. خودرو، در دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل ارائه خواهد شد. در صورت انتخاب مدل AWD ، قدرت می تواند به چهار روش متفاوت توزیع شود؛

  • انتقال کامل قدرت به چرخ های جلو برای استفاده روزمره
  • انتقال ۸۰ درصد قدرت به چرخ های جلو و ۲۰ درصد به چرخ های عقب، مورد نیاز براساس شرایط جوی
  • انتقال ۶۵ درصد قدرت به چرخ های جلو و ۳۵ درصد به چرخ های عقب، برای رانندگی در حالت اسپرت
  • انتقال ۵۰ درصد قدرت به چرخ های جلو و ۵۰ درصد به چرخ های عقب، برای جاده های آفرود

راننده می تواند هر کدام از این حالت ها را براساس نیاز خود از بخش Mode Selection انتخاب کند.

۲۰۲۰ Telluride

خودرو توانایی بارگیری ۵۰۰۰ لیتر (۲،۲۶۸ کیلوگرم) را دارد و شامل کنترل ترمز در سراشیبی برای نواحی شیب دار است. به منظور داشتن استحکام مطلوب و با توجه به میزان بار موجود در خودرو، اتومبیل در قسمت عقب به سیستم تعلیق با تنظیم خودکار ارتفاع مجهز شده است.

۲۰۲۰ Telluride

طراحی بخش داخلی به گونه ایست که حس یک تجربه ی تجملاتی را تداعی کند. داخل کابین کیا تلوراید با چرم Nappa پوشیده شده و ترکیب چوب پرداخته شده و فلز آبکاری شده از ویژگی های چشمگیر آن است. توجه به جزئیات، بکارگیری لوازم با کیفیت و مجموعه ای از ویژگی های خاص راحتی مطلوبی رافراهم آورده است.

تمرکز تکنولوژی کیا تلوراید در درون خودرو برصفحه نمایش لمسی نسل جدید Kia UVO است که تا ۱۰.۲۵ اینچ عرض دارد.  AppleCarPlay و Android Auto برای برقراری ارتباط با خودرو در دسترس هستند. شش پورت USB ، شارژر وایرلس و اتصال دو دستگاه به طور همزمان بوسیله بلوتوث امکان پذیر شده است. در خودرو ازسیستم استریو Harman/Kardon استفاده شده است. راه اندازی و قفل کردن درب های خودرو از راه دور نیز بصورت استاندارد در خودرو فعال است. از طریق برنامه ی کیا، تلوراید می تواند به گوشی های هوشمند متصل شود و فرمان های “ارسال به خودرو” را برای مسیریابی و تنظیم درجه حرارت خودرو قبل از راه اندازی و از راه دور را دریافت کند.

سیستم های ایمنی موجود در کیا تلوراید شامل هشدار برخورد از جلو و شناسایی عابران پیاده، چراغ های جلوی هوشمند، هشدار خروج از خط وسیستم پیشگیری از انحراف از لاین، سیستم نظارت بر نقاط کور و پیش گیری از برخورد، هشدار عدم تمرکز راننده، کروز کنترل تطبیقی همراه با سیستم استارت/استاپ، سیستم نظارت بر محیط خودرو و همیار رانندگی در بزرگراه ها است. مورد آخر به خودرو اجازهمی دهد تا در میانه ی خطوط و بین خودروها در بزرگراه قرار بگیرد. این در حالی ست که علائم محدودیت سرعت را تشخیص داده و مطابق آن از سیستم کنترل کروز استفاده میکند.

کیا تلوراید ۲۰۲۰ در اواخر سال ۲۰۱۹ در دسترس خواهد بود.

[wp_ulike]