کیا سورنتو ۲۰۱۹ ، خونی تازه در رگ های قد بلند کره ای

خودروساز کره ای کیا موتورز به منظور حفظ توان رقابتی شاسی بلند محبوب خود یعنی سورنتو اقدام به بازنگری در این محصول کرده است. اگرچه تغییرات صورت گرفته نسبت به مدل قبلی خیلی ساختار شکنانه نبوده اما خب خونی تازه در رگ های سورنتو ۲۰۱۹ تزریق کرده اند.

در آغاز باید گفت هم اکنون طراحی ۷ نفره به صورت استاندارد در تمامی مدل ها ارائه می شود. تمامی مدل های سورنتو از تغییرات کوچک در کنسول مرکزی، ورودی های هوا، اهرم تعویض دنده و پشت آمپرها سود می برند. مدل های فول تر SX و SXL دارای ویژگی های بیشتری چون رنگ های جدید کابین و اهرم برقی برای صندلی های جلویی بوده درحالی که مدل های EX و بالاتر از آن دارای بسته کامل سیستم های کمک راننده پیشرفته می باشند که هم اکنون به صورت استاندارد شامل هشدار توجه راننده و دستیار حفظ خودرو بین خطوط است. به روز رسانی های صورت گرفته در ظاهر سورنتو نیز کوچک است اما توجه بیننده را به خود جلب می کنند. در نمای جلو شاهد چراغ های جدید به همراه جلو پنجره ای هستیم که کیا می گوید جزئیات هنرمندانه تری داشته و سپر و مه شکن ها نیز اصاح شده اند. نمای عقب نیز شامل سپر جدید با خروجی های اگزوز بازنگری شده و چراغ های روان تر و درب پشتی تغییر یافته است. سه رینگ جدید ۱۷ تا ۱۹ اینچی نیز در دسترس هستند. اگرچه قوای محرکه سورنتو ۲۰۱۹ تغییر چندانی نداشته اما کیا در این بخش نیز دست برده است.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو حذف شده و پیشرانه های ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری تنها گزینه های پیش رو هستند. قدرت این پیشرانه ها به ترتیب ۱۸۵ و ۲۹۰ اسب بخار باقی مانده اما نسخه ۶ سیلندر هم اکنون از همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک موجود در سدان کادنزا استفاده می کند. سیستم انتخاب حالت رانندگی نیز با چیزی که تعویض دنده و سواری هوشمند خوانده می شود جایگزین شده است. این سیستم به صورت اتوماتیک بهترین حالت رانندگی را بر مبنای شرایط و استایل رانندگی انتخاب نموده و یا اینکه به صورت دستی می توان یکی از سه حالت اکو، اسپورت و یا هوشمند را انتخاب نمود. در مجموع تغییرات صورت گرفته باعث شده اند کیا سورنتو ۲۰۱۹ در کلاس بسیار شلوغ شاسی بلندهای مید سایز رقابتی تر از گذشته باشد.

 

[wp_ulike]