معرفی نسخه تمام الکتریکی جنسیس G80

۱

شرکت جنسیس در گذشته قول یک ماشین تمام الکتریکی را داده بود و حالا با برگزاری یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های اتومبیل، دست به معرفی نسخه تمام الکتریکی جنسیس G80 زده است و با معرفی این نسخه  بخش جدیدی را در تاریخ فعالیت خود آغاز می کند.

G80 سدان دارای یک موتور توربو شارژ بنزین سوز با دو مدل ۲.۵ و ۳.۵ لیتری است و در واقع ماشینی دیفرانسیل عقب به شمار می‌رود. میزان خروجی این سدان برابر با ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور برابر با ۷۰۰ نیوتن متر است. این عدد چشمگیر در شاخص گشتاور به دلیل حضور موتورهای الکتریکی روی هر دو محور خودرو است  که در حالت رانندگی اسپورت می تواند صفر تا صد کیلومتر را در ۴ ثانیه و ۹ صدم ثانیه  طی کند.

سازندگان ادعا کرده‌اند که ماشین الکتریکی آن‌ها قادر به توزیع ۳.۶ کیلو وات برق است که حتی از مقدار برق مورد نیاز یک خانه نورمال، بیشتر محسوب می‌شود. از همه جالب تر باید به ویژگی سقف جی۸۰ الکتریکی اشاره کنیم که در واقع یک ایستگاه(پنل) خورشیدی برای افزایش شارژ باتری خودرو است.

G80 همچنین دارای سیستم ویژه ای با عنوان Active Noise Control-Road است که با استفاده از مجموعه ای از حسگرها و میکروفون ها صدای جاده را در کابین تجزیه و تحلیل کرده و با ایجاد صداهایی در فاز مخالف، آن ها را خنثی می کند تا هیچ صدای مزاحمی در کابین شنیده نشود. این خودرو برای داشتن سواری نرم از سیستم تعلیق تطبیقی و دوربین جلو سود می‌برد. این دوربین جاده را اسکن کرده و دامپرها را برای روبرو شدن با ناهمواری‌ها آماده می‌کند.

در داخل ماشین هم شرکت جنسیس از مواد اولیه شناخته شده خود استفاده کرده که با اصلاحات کوچکی همراه شده است. برای صندلی‌ها، کنسول و زیر دستی‌های جلویی از چرم طبیعی خشک شده استفاده شده است. در حالی که قسمت‌های چوبی ماشین از الوار بازیافت شده ساخته شده‌اند.

جنسیس می‌گوید جزئیات بیشتر نسخه آمریکایی G80 الکتریکی شده را اواخر سال جاری و تقریباً هم‌زمان با معرفی اولین کراس اوور الکتریکی شرکت یعنی GV60 منتشر خواهد کرد.