هیوندای آزرا ۲۰۲۰

از مدت‌ها قبل می‌دانستیم که هیوندای تست‌های میدانی نسل جدید آزرا یا همان گرنجور را به شدت و با جدیت پیگیری می‌کند. همان روزها هم جاسوسان صنعتی و خبرنگاران حوزه خودرو حدس می‌زدند که جلوپنجره و چراغ‌های این خودرو با نمونه استاندارد تفاوت‌های بنیادین دارد.

زمانی که هیوندای اعلام کرد دیگر برنامه‌ای برای عرضه آزرا در بازار آمریکا ندارند، اذهان عمومی مطمئن شد که دوران طلایی این خودرو به پایان رسیده است. شرکت عرضه آن را تنها در بازار بومی خود ادامه داد. اما کمترکسی می‌دانست که پشت این آرامش ظاهری، برنامه‌های پیچیده‌ای پنهان شده است. چندی است که تیزرهای پیدا و پنهان این خودرو منتشر شده و شاهد هستیم که برای اولین‌باردر تاریخ شرکت از زبان طراحی مدرن چراغ‌های توکار درون جلوپنجره استفاده شده است.

در زبان طراحی هیوندای آزرا ۲۰۲۰ بازی پررنگ LEDها به خوبی حس می‌شود. تجربه نشان داده که انتشار تیزر (و نه رندر) نشانه‌ای است که بیان می‌کند خودروی مدنظر در مدت‌زمانی کوتاه رونمایی می‌شود. این سناریو برای آزرا جدید هم صادق است.

درباره مشخصات فنی هیوندای آزرا نیز حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح است. گفته می‌شود مدل ۲۰۲۰ این هیوندای مجهز به نسل سوم پیشرانه‌های Theta با حجم ۲.۵ لیتر است. البته بعد از اینکه دیدیم نسل هشتم سوناتا با همان پیشرانه سنتی ۲.۴ لیتری تتا ۲ رونمایی شد، مطمئن شدیم که هیوندای برای موتورهای قدیمی‌اش هم برنامه دارد. قوای محرکه فعلی می‌تواند ۱۸۷ اسب‌بخارقدرت و ۲۴۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

منبع: سایت باما

[wp_ulike]