تکنولوژی شارژ خورشیدی هیوندای و کیا موتورز

۱

کیا و هیوندای برای اولین بار در حال ساخت سقف هایی با پنل خورشیدی برای شارژ کردن اتومبیل های خود در سال ۲۰۱۹ هستند.

این دو شرکت کره ای اعلام کردند که قصد دارند تکنولوژی شارژ با استفاده از سقف های مجهز به پنل خورشیدی را در خودروهای منتخب هیوندای پیاده سازی و معرفی کنند. سیستم شارژالکتریکی تجدیدپذیر روی سقف خودروها تعبیه خواهد شد و توانایی پشتیبانی ازخودروهای با موتور احتراق داخلی، هیبرید و باتری الکتریکی را دارد. نیروی تولید شده توسط این سقف های پنل خورشیدی قادر به تولید برق بیشتر و افزایش بهره وری و رسایی سوخت می باشد.

تکنولوژی شارژ خورشیدی برای حمایت از منبع اصلی قدرت خودرو، بهبود مسافت پیموده شده و کاهش تولید گازهای گلخانه ای به کار گرفته می شود.

گروه هیوندای موتورز درحال ساخت سه مدل از این سیستم است.

برخی از خودروهای هیوندای و کیا برای پیاده سازی این مدل سقف ها انتخاب شده اند.

سیستم نسل اول برای خودروهای هیبریدی و نسل دوم برای خودروهای ICV ساخته می شود. فناوری نسل سوم نیز یک سقف پنل خورشیدی سبک وزن برای خودروهای با باتری الکتریکی است.



مدل نسل اول از ساختار پنل های خورشیدی سیلیکونی ساخته شده است که با سقف استاندارد خودرو ادغام می شود. ادعا شده است که سیستم در طول یک روز عادی قادر خواهد بود ۳۰ تا۶۰ درصد از باتری را شارژ کند.

شرایط آب و هوایی و عوامل محیطی به طور طبیعی در کارآیی سیستم تاثیر می گذارند.

تکنولوژی ICE اولین کاربرد این محصول را در دنیای واقعی نشان می دهد.

هیوندای امیدوار است که این سیستم ها بتوانند میزان مصرف سوخت را بهبود ببخشند، بهره وری خودرو را افزایش و میزان انتشار CO2 را کاهش دهند.

سیستم ها شامل پنل خورشیدی، کنترلر و باتری می شود.

در صورتی که خودرو مجهز به پنل خورشیدی ۱۰۰ وات باشد، می تواند تا ۱۰۰ وات در ساعت انرژی تولید کند. (در بهترین حالت: ظهر تابستان، ۱۰۰۰W/m2 شدت تابش)

ژونگ جیل پارک، معاون اجرایی بخش طراحی مهندسی هیوندای گفته است در آینده انتظار داریم که انواع مختلفی از فن آوری های تولید برق را در خودروها تعبیه کنیم. سقف پنل خورشیدی اولین نسل از این فن آوری ها است و به این معنی است که دیگر خودروها به صورت انفعالی، فقط مصرف کننده ی انرژی نیستند بلکه آن را تولید نیز می کنند. این یک پیشرفت هیجان انگیز برای ما است، طراحی  تکنولوژی که به صاحبان خودرو برای تبدیل شدن آنها از مصرف کننده انرژی به تولیدکنندگان انرژی کمک می کند.

[wp_ulike]