هیوندای گوشی های هوشمند را جایگزین کلیدهای فعلی میکند!

این هفته، در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک؛ هیوندای از سومین نسل سوناتا ۲۰۲۰ که به اولین کلید دیجیتالی کمپانی مجهزشده است، رونمایی کرد.

با وجود اینکه خودروی سوناتا از حدود دهه ۱۹۸۰ تولید شده است اما مدل ۲۰۲۰ آن با تکنولوژی همراه شده است که تا کنون در هیچ یک ازخودروهای هیوندای استفاده نشده است؛ ویژگی منحصر به فرد کلید دیجیتال!

این تکنولوژی جدید با استفاده از ابزار ارتباطات میدان نزدیک (Near Field Communication) که به انحصار NFC نامیده می شود، گوشی های تلفن همراه هوشمند را به واسطه ی یک اپلیکیشن شناخته شده به کلید مجازی تبدیل می کند و دیگر نیازی به استفاده از کلیدهای رایج سنتی وجود نخواهد داشت.

از طریق برنامه، صاحبان خودرو می توانند مشخص کنند که کدام گوشی ها و هر کدام برای چه مدت اجازه دسترسی به خودرو را دارند. گوشی های مجاز، تنها در صورتی قادر به بدست گرفتن کنترل خودرو هستند که در فاصله چند سانتیمتری آن قرار بگیرند. البته توسط اپلیکیشن و بوسیله ارتباط از راه دور(Bluetooth)، برخی فعالیت ها مانند فعال کردن زنگ های هشدار و یا روشن کردن خودرو امکان پذیر است. همچنین نحوه ی قرار گرفتن صندلی ها و آینه ها نیز برای هر فرد ذخیره شده و هنگام روشن کردن اتومبیل توسط آن فرد، تنظیم خواهند شد.  

کلید دیجیتال تنها بر روی دستگاه های اندرویدی قابل اجراست بنابراین هنوز هم کلیدهای رایج در کنار آن به مشتریان عرضه می شود.

سوناتا ۲۰۲۰ در ماه سپتامبر تولید می شود و درماه اکتبر برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

[wp_ulike]