کیا اپتیما GT-LINE با مدل استاندارد چه تفاوتی دارد؟

۳
۱

کمپانی کره‌ای کیا موتورز در نمایشگاه نیویورک از نسل جدید خودروی محبوب خود یعنی اپتیما رونمایی کرد. بافاصله‌ی کمی پس از عرضه­‌ی کیا اپتیمای جدید، این خودرو به بازار ایران نیز راه یافت و کم‌کم شاهد پلاک شدن مدل‌های واردشده‌ی این خودروی زیبا به ایران هستیم.

کیا اپتیما  ۲۰۱۶ دارای دو مدل استاندارد و GT-Line می­باشد که هردوی آن‌ها با اختلاف قیمتی چیزی در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان به بازار ایران عرضه‌شده است. حال مرور مختصری بر برتری‌های مدل GT-Line مقابل مدل استاندارد می­کنیم.

مدل استاندارد و GT-Line از بسیاری جهات خصوصاً پیشرانه بسیار به هم شبیه هستند. مدل‌هایی که به بازار ایران عرضه‌شده است از پیشرانه­ی ۲۴۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپه با توان خروجی ۱۷۲ اسب بخار استفاده می‌کنند که تمام این قدرت به‌وسیله‌ی جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته­ی خودکار به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می­کند.

باید اعتراف کرد که طراحی کیا اپتیما حتی در نسل قبل هم بسیار زیبا و چشم‌نواز بود اما این طراحی زیبا در مدل استاندارد نسل جدید خصوصاً در نمای عقب به تکامل رسیده است اما اوج پیشرفت و زیبایی طراحی کیا اپتیمای ۲۰۱۶ را باید در مدل GT-Line دید. این مدل با ارتفاع کمی پایین‌تر، سپرهای اسپرت تر، حذف هالوژن‌ها و تعیبه­ی ورودی هوا روی سپر جلو، چراغ‌های بای زنون جلو (یک عدد زنون باقابلیت تنظیم نوربالا و پایین بجای دو عدد زنون مجزا تعبیه‌شده است) با سیستم چرخش خودکار در پیچ‌ها، چراغ‌های تیره‌تر عقب، رینگ‌های متفاوت به همراه ترمزهای برمبو، دیفیوز جدید و بهینه‌شده بر روی سپر عقب، طراحی متفاوت و اسپرت تر رکاب‌های زیر درب­ها و اگزوزهای بهینه‌شده از طراحی به‌مراتب زیباتر، اسپرت­تر و جذاب‌تری برخوردار است.

این بهینه‌سازی‌های نسخه­ی GT-Line نسبت به مدل استاندارد به همین‌جا ختم نمی­شود و در فضای داخل کابین خودرو نیز با بهینه‌سازی‌های خوبی همچون صندلی‌های اسپرت با چرم مشکی با دوخت قرمز و یا چرم قرمز با دوخت خاکستری و یا رنگ های دیگر البته مزین به علامت GT، سقف جیر با رنگ تیره‌تر، سیستم صوتی حرفه­ ای هارمن کاردن، استفاده از آلومینیوم در کنسول وسط، داشبورد تمام چرم به همراه دوخت، استفاده از رنگ مشکی براق در قسمت قرار گرفتن کلیدهای روی درب‌ها و غربیلک فرمان D کات تمام چرم روبرو هستیم که حس متفاوتی را با مدل استاندارد القا میکند.

حال باید دید باگذشت زمان و گسترده شدن فروش کیا اپتیما نسل جدید در ایران با این اختلاف قیمتی که بین مدل GT-Line و استاندارد است آیا این مدل از استقبال خوبی روبرو می­شود یا خیر.

[wp_ulike]