سیستم کمکی پارک خودرو (اتوپارک)

تلاش های ناموفق برای پارک کردن خودرو بسیار نا امید کننده و دشوار بودند . سیستم کمکی پارک به راننده کمک می کند تا در عرض چند ثانیه خودرو را در مناسب ترین فضا و بدون هیچ استرس و زحمتی پارک کند. تنها با فشردن یک دکمه، سیستم کمکی فعال شده و خودرو را به آسانی پارک می کند. آنچه که راننده کنترل میکند ، ترمز و گاز است.

در حین رانندگی سیستم کمکی پارک، کناره های جاده را برای پیدا کردن محل پارک ستونی یا موازی اسکن می کند. این سیستم از تلاش برای پارک کردن های زمان بر و ناموفق جلوگیری می کند.

قائده ی کلی نحوه ی عملکرد سیستم کمکی پارک

زمانی که خودرو در حال عبور از جاده است، سنسورهای خاصی که در طرفین سپر جلو تعبیه شده اند، اطراف مسیر را اسکن می کنند و به محض یافتن فضای پارک مناسب، سریعا راننده را آگاه می کنند.

اگر راننده دکمه ی فعال کردن پارک کمکی را فشار دهد،

 سیستم بهینه ترین مسیر برای پارک، حرکات فرمان مورد نیاز و تعداد مانورهای لازم را محاسبه می کند. سپس سیستم کمکی کنترل را به دست می گیرد؛ راننده کنترل فرمان را رها کرده و پارک کردن خودرو را به دقت و توسط گاز و ترمز مدیریت می کند.

به واسطه ی پشتیبانی فرمان با قدرت الکتریکی، سیستم کمکی تمام حرکت های فرمان را انجام می دهد و خودرو را حتی در تنگ ترین فضاها نیز راهنمایی می کند. چنانچه راننده بخواهد خود کنترل کامل خودرو را به دست بگیرد کافیست به سادگی و برای چند لحظه فرمان اتومبیل را نگه دارد.

علاوه بر این، سیستم کمکی به خارج شدن از فضای پارک نیز کمک می کند. سیستم اتومبیل را به موقعیتی هدایت می کند که در آنجا راننده بتواند با خیال راحت و سریع از فضای پارک خارج شود. راننده ترافیک موجود را نظارت می کند و در حالی که سیستم به خودرو فرمان می دهد، او گاز و ترمز را کنترل می کند.

مزایای سیستم برای راننده

  • اندازه گیری خودکار فضای پارک
  • استفاده موثرتر از فضاهای پارک کوچک
  • سهولت در پارک کردن و خروج از آن
  • جلوگیری از صدماتی مانند خراشیدگی و ضربه

 

[wp_ulike]