سیستم حفاظت از عابران پیاده

۱

بیشترین کسانی که حین تردد وسایل نقلیه در معرض آسیب قرار می گیرند، عابران پیاده هستند. در بسیاری از تصادفات، عابران با قسمت جلویی خودرو دچار برخورد می شوند. در سال های اخیر قوانین و آزمایش های مربوط به حمایت از مصرف کنندگان برای حفاظت از عابران پیاده به طور قابل توجهی سخت گیرانه تر شده است. این موضوع چالش های مهمی را پیش روی تولیدکنندگان تجهیزات حسگر قرار می دهد که باید به صورت قابل اعتماد، ضربه ی بین وسیله نقلیه و عابر پیاده را تشخیص دهد.

تنها پنج میلی ثانیه زمان نیاز است تا سیستم الکترونیکی حفاظت از عابر پیاده، احتمال یک تصادف قریب الوقوع را پیش بینی و تحلیل کند و واکنش مطلوب را به گونه ای که عابر صدمه زیادی نبیند، نشان دهد.

افزایش ایمنی با سیستم حفاظت از عابر پیاده، راه حلی برای جلوگیری از وارد آمدن ضربه کاری به عابران پیاده ارائه می دهد و الزامات قانونی برای حفاظت از آنان را نیز اجرا می کند.

اصول کلی عملکرد سیستم

این سیستم شامل واحد کنترل ایربگ و حسگرهایی جانبی ست که در بخش جلویی خودرو واقع شده اند و به وسیله محرک هایی می توانند به عنوان مثال درب موتور را در کسری از ثانیه مقداری بلند کنند. این امر به عابران اجازه می دهد تا زیر فشار نواحی موثر در ضربات، آسیب کمتری ببینند.

مزایای سیستم برای راننده

  • اجرای الزامات قانونی در راستای حفظ جان عابران
  • کاهش خطر آسیب رسیدن به عابران

[wp_ulike]