سیستم کمکی تغییر خطوط

رانندگان آموخته اند که قبل از تغییر مسیر برای بررسی ترافیک اطراف خودروی خود، آیینه وسط و آیینه های بغل را چک کنند و از روی شانه ها نیز اطراف را نگاه کنند. با این وجود، حتی برای افرادی که این موارد را رعایت می کنند نقاط کور منشا ثابت خطر محسوب می شود و اغلب دلیل تصادفات جدی به شمار می رود. حتی وسایل نقلیه ای که به سرعت از عقب می آیند نیز می توانند ایجاد خطر کنند.

می توان تا ۲۵% از حوادثی که در زمان تغییر مسیر بین خطوط اتفاق می افتند را به وسیله ی سنسور کمکی تغییر خطوط جلوگیری کرد.

این رادارها خطرات بالقوه را شناسایی می کنند. سنسورهای رادار محیط عقب و اطراف خودرو را کنترل می کنند و دقیقا نقاط کور را پوشش می دهند.

قائده کلی عملکرد سیستم کمکی تغییر خطوط

سیستم کمکی تغییر مسیر به وسیله ی دو سنسور رادار سطح متوسط که در دو طرف سپر عقب جایگذاری شده اند، عمل می کند. این سنسورها محدوده ی اطراف و عقب خودرو را نظارت می کنند. نرم افزار قدرتمند کنترل کننده، اطلاعات سنسورها را جمع آوری کرده و تصویر کاملی از تمامی ترافیک موجود در محیط پشتی اتومبیل ارائه می کند.

هرگاه وسیله نقلیه ی دیگری به سرعت از عقب به خودرو نزدیک شود یا هم اکنون در نقطه ی کور دید راننده قرار داشته باشد، سیگنالی مانند یک هشدار نوری در آیینه بغل به راننده اخطار وجود خطر بالقوه را اعلام می کند. در این زمان راننده باید با هدف تغییر خط، چراغ راهنما را روشن کند. در غیر این صورت سیستم یک هشدار اضافی صوتی یا لمسی صادر میکند.

مزیت های سیستم برای راننده

  • هشدار در برابر برخورد های قریب الوقوع هنگام تغییر خط
  • کاهش خطر حوادث هنگام تغییر خطوط
  • جلوگیری از برخورد جانبی با وسایل نقلیه در نقطه کور
  • جلوگیری از حوادث ناشی از عدم اطمینان از سرعت نزدیک شدن وسایل نقلیه

[wp_ulike]